środa, 20 marca 2013

Olej z pestek dyni



Udało mi się nawiązać współpracę z firmą http://olejzpestekdyni.info/

Skład

  • 80% kwasów tłuszczowych, z czego 60% to pełnowartościowe jedno- i wielokrotnie nienasycone kwasy tłuszczowe (omega-9 np. kwas oleinowy, omega-3 i omega-6 np. kwas linolowy);
  • kwasy tłuszczowe nasycone, np. kwas palmitynowy;
  • witaminy: E, B1, B2, B3, B6, A, C, D, H i K;
  • beta-karoten;
  • minerały i pierwiastki śladowe: żelazo, fluor, jod, potas, wapń, magnez, sód, fosfor, selen, cynk
  • oraz substancje odżywcze takie jak: fitosterole, skwalen, fitosteryny, cytrulinę, kukurbitynę, phytosterinen i inne.

Zastosowanie

  • Zdrowie: olej z pestek dyni stosuje się do leczenia objawów wczesnego stadium przerostu gruczołu krokowego, miażdżycy, schorzenia pęcherza i dróg moczowych, regulacji przemian hormonalnych i metabolicznych w organizmie.
  • Kuchnia: olej z pestek dyni jest idealny do spożycia na surowo oraz jako dodatek do wielu potraw, m.in. zup, sałatek, serów, sosów, makaronów, lodów, może stanowić kulinarną inspirację.
  • Kosmetyka: olej z pestek dyni polecany jest do każdego rodzaju skóry, ale szczególnie do cery wrażliwej, naczyniowej, suchej, łuszczącej się, pękającej i dojrzałej. Wykazuje właściwości nawilżające, natłuszczające i wygładzające, dzięki dużej zawartości potasu działa oczyszczająco i rozjaśniająco. Używany jest także przeciw rozstępom, jako dodatek w olejkach do masażu, kremów i peelingów.


Moja opinia: Ja uwielbiam wszelkiego rodzaju oleje. Mogłabym je spożywać do wszystkiego. Tym razem postawiłam na danie ze szpinaku, jajek i makaronu. Olej ma ciemne zabarwienie i smakuje jak dla mnie jak sezamki :). O leczniczym działaniu dyni na prostatę mówili nam już na studiach i są to potwierdzone badania więc jak najbardziej polecam męskiej części naszych rodzin :)  Cena 27 zł za 0,25 l, sporo jednak wolę wydać więcej na dobrej jakości olej, w końcu na zdrowiu się nie powinno oszczędzać :)

11 komentarzy:

  1. ja rowniez stawiam na dobre jakosciowo oleje, zwlaszcza do salatek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ten olej jest świetny do ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wg mnie szkoda jego swietnych wlasciwisci do ciasta :)

      Usuń
  3. mmm narobiłaś mi smaka na taką sałatkę

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam go jest naprawdę bardzo dobry

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię oliwy z różnymi dodatkami i oleje nietradycyjne :) aktualnie mam olej z orzechów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale super, przyznam, że takiego cudeńka to ja jeszcze nie miałam okazji poznać...

    OdpowiedzUsuń
  7. A można go kupić w "normalnym" sklepie? Czy tylko na stronie? Producent obiecuje wiele, ciekawe jak jest w realu. czekam na Twoją opinię!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz :)

Proszę o niespamowanie linkami.

W razie pytań zapraszam do kontaktu, mój adres e-mail to rossnett2@tlen.pl

Szablon: Panna VEJJS, Wsparcie techniczne: weblove.pl