poniedziałek, 6 stycznia 2014

Recenzja - Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj T. Tomczyk



Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.empik.com/.

MOJA OPINIA: Książkę nabyłam w empiku za około 35 zł bez żadnej promocji. Pochłonęłam ją w 2 dni - zawiera około 380 stron. Czyta się ją bardzo szybko, jest napisana dość przystępnym językiem.

W pierwszej połowie książki można się dowiedzieć jak powinien wyglądać blog, czyli strona główna, zakładki. Co należy zawrzeć na naszej stronie bloga. Dla osoby początkującej te wskazówki na pewno będą bardzo przydatne.

W drugiej części książki są informacje na temat współpracy. Na co należy zwrócić uwagę podczas współpracy z firmą - czyli porady dla blogera. Są tez informacje dla firm - na co muszą zwrócić uwagę podczas współpracy z blogerem. 

Znajdziemy tu też setki pytań i odpowiedzi na przykład: za jakie pieniądze współpracować, na jakie paragrafy w umowach zwracać uwagę, czy zgadzać się na barter, jak traktować hejterów na naszym blogu, czy warto brać udział w kampaniach reklamowych z innymi blogerami czy samodzielnie, czy warto przejść na własną domenę, czy opłaca się reklamować swój blog w gazecie, na facebooku itd. 

Książka jest napisana przez człowieka, który bloguje już od kilku lat - był jednym z pierwszych blogerów w Polsce więc po części to on dyktował warunki firmom. Kiedyś nikt nie wiedział jak powinna wyglądać współpraca z blogerem itd. W związku z powyższym z pewnością autor inaczej postrzega swoją wartość i "cenę" niż malutki bloger, który założył swojego bloga kilka dni temu. 

Sam autor ma dość wysokie mniemanie o sobie, ale jednocześnie wydaje się bardzo inteligentnym facetem.

Mimo wszystko książka jest warta przeczytania. Dowiedziałam się z niej mnóstwo rzeczy zwłaszcza z kategorii biznesowo-ekonomicznej o których nie miała wcześniej zielonego pojęcia. Książka skłoniła mnie też do wielu przemyśleń i inspiracji, pomysłów na nowe notki. 

Reasumując - polecam przeczytać jeśli macie możliwość. Dzięki temu dowiecie się do czego doszedł autor po kilkuletnim blogowaniu i ogólnie jak to zrobił. 

Nie czytałam pierwszej jego książki - dlatego nie mogę ich porównać. 

Moja książka już powędrowała dalej - każdy chciał ją przeczytać ;) 

Buziaki.


36 komentarzy:

  1. nie wiem czemu, ale on mnie nie rajcuje i jego twórczosc...

    OdpowiedzUsuń
  2. Kominek z pewnością pisze z sensem dla tych, którzy są gotowi na to, aby zrozumieć przekaz:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ją, dostałam na Święta od mojego męża, ale jeszcze nie zdążyłam się za nią zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Musiłała być ciekawa
    Z pewnością też wiele znalazłabym interesujących mnie tematów

    OdpowiedzUsuń
  5. inteligentny to On na pewno! ale i bufon przy ty okropny ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie wczoraj się uparłam, że chcę ją przeczytać. Już prawie kupiłam ebooka, ale ostatecznie stwierdziłam że trochę pcozekam i dorobię się własnej papierowej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba będę ją musiała kupić, bo zapewne będzie dla mnie bardzo przydatna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaciekawiła mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Od dłuższego czasu za mną chodzi, muszę kupić.

    OdpowiedzUsuń
  10. Miałam przyjemność mieć ją w dłoni przez około 1o min w księgarni. Polowałam na nią dłuższy czas. Zainspirowałam się czytając recenzję tej książki na blogu jednej z naszych koleżanek.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakoś mnie odpycha jego osoba i nie mam ochoty na czytanie jego wypocin :P Nie jest dla mnie żadnym wzorem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie tez nie jest wzorem :) chciałam przeczytac i przeczyatalam - tyle:)

      Usuń
  12. Wow, naprawdę całkiem ciekawie się zapowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  13. właśnie ją cztam :) mega pomocna :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czasem podczytuję jego blog, ale ta zbytnia pewność siebie.. cóż, nie lubię takich osób :) Jednak nie można zaprzeczyć jego inteligencji, daleko dzięki niej zaszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam książki, może kiedyś jak mi wpadnie w ręce to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. kiedyś chyba po nią sięgnę, bo dawno temu regularnie czytywałam kominka

    OdpowiedzUsuń
  17. Słyszałam o nim, ale jakoś mnie nie przekonuje swoją twórczością.

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo chcę przeczytać tą książkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesli w ciagu kilku miesiecy osiagne sukces tzn ze warto ja przeczytac jesli nie to nie :) HAHA

      Usuń
  19. mam ją już kupioną, teraz muszę przeczytać..

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba jestem jedną z nielicznych, którą ta książka kompletnie nie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. jestem zdania, że jeśli chcemy coś osiągnąć w blogowaniu, to może jednak warto przeczytać, może akurat czegoś nowego się dowiemy

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten facet mnie jakoś irytuje i nie zamierzam nabijać mu kieszeni...

    OdpowiedzUsuń
  23. a ja bym ją chętnie przeczytała- wskazówek nigdy za wiele :D

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Miałam ochotę na jego książkę, ale po przeczytaniu kilku artykułów i niektórych postów na jego blogu, stwierdziłam, że szkoda mi pieniędzy na jego "wypociny" :)

    OdpowiedzUsuń
  25. ciekawa książka, bardzo przydatna widać :)

    OdpowiedzUsuń
  26. "Sam autor ma dość wysokie mniemanie o sobie" zacytowałam Ciebie by uzasadnić czemu jego książka mnie za nic nie zainteresuje ;) Zaglądnęłam ostatnio na jego fb i się w tym utwierdziłam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawi mnie nieco ta pozycja, ale z drugiej strony to jego mniemanie o sobie..

    OdpowiedzUsuń
  28. Kominek nie był jednym z pierwszych blogerów w Polsce ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz :)

Proszę o niespamowanie linkami.

W razie pytań zapraszam do kontaktu, mój adres e-mail to rossnett2@tlen.pl

Szablon: Panna VEJJS, Wsparcie techniczne: weblove.pl